uppdate


Hej hej!

Sitter här och väntar på att en liten steph ska komma in på skype men eftersom att hon är så seg.. så tänkte jag att jag kunde passa på att slänga in ett blogginlägg! Mycket har hänt sen sist och tror inte jag kmr hinna berätta allt så tar en summering på den senaste veckan!

Som jag skrev i förra inlägget fick vi en lägenhet men det hände lite saker som gjorde att jag var back i hostellivet lite snabbare än vad jag trodde. Men jag fann mig ett fräscht hostel så centralt man kan komma för mycket bra pris och med goa människor, så jag var nöjd! Det enda var att när man bor så centralt får plånkan lida ganska mycket för man går förbi så jäkla många affärer och matställen och ja, jag har ganska svårt att avstå sånt jag borde heh.. Men i morgon drar flyttlasset och då kommer jag tillbaka till lägenheten!

Sen har vi haft sjukt bra väder de senaste veckorna. Vi visste ju att "vintern" var på ingång i sydney när vi kom tillbaka men insåg lika snabbt hur dåligt förberedda vi var då 98% av all packning består av sommar kläder, men som sagt redan några dagar efter vi varit här kom sommaren tillbaka hit! Strålande sol, shorts och bikini värme i all ära och njuta var bara förnamnet av vad vi gjorde! Dock så har det börjat bli lite kyligare nu men fram till kl 16/17 kan man forfrande traska runt i shorts så klagar inte.

Annars har jag insett att man inte ska vara rädd för allt och alla . Eller rädd är väl fel ordval, mer att man ska våga lite mer. För på senaste tiden har vi varit med om så sjuka grejer men som har varit galet bra och föralltid kommer finnas med i våra minnen! Ta allt med en nypa salt, leva livet och tat som det kommer är väl det vi nu mera lever efter!- Från en powerwalk runda runt underbara sydney till en båttur runt operahuste, bron, lite olika stränder och äta galet mycket mumsmat på fishmarket till fin fina tjejer i cocktailklänningar på Gucci-event och träffa känt folk som nikki minaje och två från spicegirls och westlife m.m. men också annat mumsfolk. Japp jag säger det igen- Jag har det riktigt bra här!

Nae nu kom kvinnan in (500år senare) så ha det bra så hörs vi när vi hörs!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0