Nytt jobb! (ännu en roman på ingång..heh)

Jaha, då var det ett tag sen man skrev här så varför inte slänga in en roman igen?

Känns som att det har hänt ganska mycket på ganska kort tid för mig dessa veckor. Det största är väl att jag fått jobb på H&M! Insåg att det var en ganska bra idé att ta tag i jobbletandet efter två veckors uppvilan efter Aussie, så tog tag i latheten för uppdrag "leta sommarjobb".

Var peppad och glad men kan inte precis påstå att jag kände samma glädje när jag stack hem. . Att leta sommar jobb i slutet av juni är ju varken det lättaste eller roligaste.. Jag är ingen tjej som ger upp lätt, men i den stunden kändes  sommarjobb letandet ganska hopplöst. Alla sa att det var fullt och att jag skulle komma tillbaka till hösten. Fick knappt prata med människorna och inte hjälpte det att alla ansvariga människor tydligen bestämmer sig för att ta semester samtidigt. Bra tajming. Men till min chockering ringde några dagar senare butikschefen för H&M och ville att jag skulle komma in.

Hela den dagen är solklart i topp 10 bland sjukaste dagarna jag haft. Kommer dit i tron om att jag ska på intevju men icke sa nicke. Hon ber mig skriva på anställningskontrakt direkt, säger att hon har fått bra vibbar från mig och mitt cv, ber mig snabb läsa 4 sidor om deras kassa, visar mig alla nödutgångar och säger "jag har satt dig på kassa hela dan, tänkte så du kommer in i det. Om det är något finns malin på golvet som du kan fråga. Lycka till!" Ehh jo men man tackar... Fick se när hon tog betalt av en kund sen stod jag där själv . Gick iofs riktigt bra och kom in i det snabbt , men paniken var ju inte lite stor där ett tag. Efter mitt jobbpass ger hon mig beröm och säger "Kul att ha dig i vårt gäng Daniela, välkommen!" Dagen var dock inte över där utan andra H&M ringer mig och säger att dem hört om mig, och ville att jag skulle komma på intevju dagen efter. Drar dit , babblar på och efter säger dem att dem vill att jag ska börja jobba där. Lyckan var ju inte den minsta i den stunden men choken över hur fort det gått var något större.  Turen vände äntligen som bara den ! :) Så nu tycker jag att ni ska pallra er till H&M lite oftare och hänga med moi hehe.

Ae nu får det var nog med denna bloggroman. Börjar tidigt i morgon så borde sova om jag ska orka med morgondagen. Först ett långt jobb pass och sen födelsedags/inflyttnings fest! :)


Underbara och galna aussie minnen! Mums











Miss you.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0